söndag

Sitter i bilen på väg hem nu efter en helg i småland med kräftfiske och annat mys.
När vi kom ner till vimmerby i fredags kväll så åkte vi ut i borstingesjön där vi har brygga och la i en massa burar, grilade lite korv och njöt av den kanske sista underbara sommarkvällen. När solen gått ner och det blev kallt fick vi åka hemmåt.
Igår morse drog de upp mig vid åtta och jag som varit ledig så länge är inte riktigt van att gå upp så tidigt så det tog emot lite, men det var det värt när man väl kom ut på sjön. Helt vindstilla och klarblå himmel, helt underbart. Drog upp alla krftburar med ca 120 kräftor, helt okej. När vi kom hem käkade vi lite frukost sen drog mamma och jag ut till stugan och hälsade på mormor och leif. Solade och fikade så innan himlen mulnade igen. När vi åkte hem frammåt eftermiddagen var pappa och nicke i full gång och kokade alla kräftor. Kvällen blev sen lugn, Nicke åkte på speedway gp i målilla och vi andra var hemma och jag kom på att friidrotts vm satt igång så det blev mest det under kvällen.
Idag har vi tagit det lilla lugna, kollat friidrott och varit och käkat hos nickes föräldrar innan vi drog oss uppåt sthlm igen.
I veckan blir det mera jobb, ska skola in lilla axel på ny avdelning på dagis imorgon. Får se hur han tar det om han vill att jag ska vara med hela dagen eller om han vågar vara lite själv framåt eftermiddagen.
Imorrn kanske vi har det klart med lgh också, men jag berättar mer när allt är klart, vågar fortfarande inte hoppas på någonting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0