onsdag

Ny dag, ny packdag. Herregud kan jag säga vilken tur att inte nya jobbet började denna vecka för jag har FULLT upp. Hela förmiddagarna går åt till en massa fix och packning. Håller på med adressändringar, nya atogiron för hyra, fixar danskurser (herregud upptäckte att mina första klasser på sway börjar på söndag, och vi som ska flytta. awhh), packar flyttkartonger och rensar garderober,
Det värsta med hela veckan är att vi upptäckt att hela våran nya lägenhet är HELT ostädad. Ingen har flyttstädat eller någonting. Och det värsta med att hyra i andra hand är att vi åker på allting själva. Finns ingenstans i något kontrakt att de innan skulle städa eller så, och man kan ju liksom inte begära ngt eftersom vi bara är glada att vi har ngnstans att bo. Det är helt galet skitigt. Han som bodde där innan hade nog inte städat under hela tiden han bodde där. Fått skura alla skåp, garderober, toaletten. T.o.m fått stå och skura väggarna på toaletten för det såg ut som FAN. Är ganska irriterad på att de bara lämnat det och inte ens kunnat dammsuga golven. Problemet är att han som bodde innan var missbrukare och har rökt inomhus, det var därför vår hyresvärd nu som äger lägenheten fick slänga ut honom och är riktigt på sin vakt med nya hýresgäster eftersom det här med missbruket kom fram under tiden han bodde i lgh.
Så inte nog med att vi ska flyttstäda lägenheten vi ska lämna vi får spendera varje kväll den här veckan i vår nya lägenhet och inflyttningsstäda. Känns riktigt riktigr surt. Igår stod vi i tre timmar coh skurade väggar och skåp!
Den dagen jag får ett första hands kontrakt eller köper en lgh kommer jag vara överlycklig. För andra hands uthyrning är fasiken inte kul.

                         
Har spenderat morgonen med att leta städtips från tanterna i rent hus. Måste få bort röklukt och lukt i kylskåp och sånt. Hoppas deras tips funkar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej era stackare! Jag har dock ett bra tips om lukten i kylskåpet och det är att ställa in ättika. Ska jag ta med det när vi kommer?



Kram så länge!

2009-08-26 @ 21:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0