fredag

Japp då var det bara fyra jobb dagar kvar nu, sen börjar mitt NYA liv. Helt anorlunda från det jag har haft nu. Hoppas hoppas jag orkar och att det inte blir för tufft. Men det var jäkligt tufft förra året så det kan nog förhoppningsvis inte bli värre. Pengabrist är bland det värsta som finns, seriöst helt sjukt jobbigt. Jag kan seriöst meddela att jag levde på mindre pengar i månaden än en vanlig student, som förövrigt inte har det lätt! Så det ska väl bli det bästa med nästa år att äntligen ha lite pengar.

Men fy fasen vad jag kommer sakna sommaren, det känns ju precis som det var igår jag stod och beklagade mig över att snön aldrig försvann, och nu är somaren i princip över..
Jag kommer sakna lata sommardagar med en bra bok i hängmattan, lapa sol på stranden, bad i iskalla sjöar, mysiga sommarkvällar med vänner, grillning, grönt gräs och blommor, bara sommarben och fina sommarklänningar. Ja fy fasiken vad jag kommer sakna VÄRME! För nu går vi verkligen in i en ny tid och det är som sagt med blandade känslor.
Det konstiga är att jag alltid smyglängtat lite till hösten varje sensommar, men knappt något alls i år. Det enda är såklart dansen som jag saknar så jag dör! Jag har nog kommit fram till att det beror på att jag jobbat alla sommrar sen jag var femton, och i år har jag varit ledig i sex veckor! helt sjukt underbart. Och när man har haft det så skönt så vill man bara ha mer. De sommrarna jag jobbat har varit så stressade och jobbiga för att man ska hinna med allt somrigt mellan jobb att det nästan varit lite skönt med höst. Men som sagt när man får vara ledig vill man bara ha mer..
Ska försöka spara under året så jag kan vara ledig så länge nästa sommar med, för mig som verkligen är en människa som deppar ihop totalt under vintern så måste jag ju suga ut allt det underbara och njuta av det under de få sommarmånader vi har i sverige. Så det gör mig ingenting om jag jobbar sönder mig under resten av året bara jag får njuuuuta under sommaren..

Men nog om det idag är det fredag och det betyder GIRLS NIGHT! Blir antingen utgång (som det faktiskt blivit lite lite av i sommar) eller bara prat kväll med vin och älskade vänner.

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0