Bra helg

Sitter här i min ensamhet och slappar på min underbart lediga dag. Det bästa med våran skola tror jag allt är alla dessa KPT och resursdagar :)
Underbar helg har det varit i alla fall. Känner mig riktigt lycklig, lyckligare än jag varit på mycket mycket länge. Kanske kan det äntligen bli min tur nu, underbart.
Fredag var underbar, som sagt, en trevlig utekväll med the girls och andra :)
Lördag var det bara att upp och hoppa klockan åtta :/  duschade och fixade till mig till el stockholmia. Var glad, nervös, uppspelt efter allt underbart som hänt och som komma skulle. Råkade bränna mig tre gånger på strykjärnet i mitt exalterande esse. Klockan tio bar det av med buss till Stockholm i fyra timmar, seeegt var ledordet. Lyssnade på musik och läste modeinspiration i veckorevyn. Väl framme gick pappa och jag o träffade John som tog med oss till världens coolaste second hand affär "beyond retro" på söder. Helt sjuukt cool affär, det kändes som att vara inne i paradiset omringad av vintage skor, väskor och snygga klänningar helt sjuukt bra. Eftersom min månadsbudget inte är så stor fick jag sorgset lämna ifrån två apsnygga väskor till förmån för världens snyggaste bruna läderstövlar och en sjal. Mycket nöjd med mitt kap vandrade vi tillbaka till Mosebacke där soundcheck skulle äga rum.
Soundchecken gick bra och vi förflyttade oss till logen för att dricka lite öl och spela musik. Fick även ta del av den goda buffèen bland alla kändisarna. Riktigt häftigt att de så många kändisar på samma ställe på samma kväll. Vandrade inte helt oberörd förbi Mikael Nyqvist, Ingvar carlson, Kajsa bergkvist, Leif Pagrotsky, Alexandra Pascalidou, Efva Attling, och Anja sjödin för att nämna några.
Spelningen gick helt sjukt bra sen, hela publiken sjöng med och dansade. Kan väl nämna att det kändes extra bra att Rikard Wolf, Christer Lindarw och Mikael Bindefeldt stog en meter ifrån mig och diggade med ^.^ Efteråt kom Mona Sahlin personligen in och tackade alla oss i bandet för en grym spelning, hon tyckte det var jäääättebra ^^
Bussresan hem var helt galen sen, tjugo fula, galna musiker och jag. Galet som det var somnade jag ifrån hela partybussen efter en halvtimme (inte så konstigt efter ca två timmars sömn natten innan).  Klockan halv fyra var vi äntligen hemma och jag kunde lyckligt stappla ner i sängen efter ytterligare en underbar dag!

Igår vaknade jag klockan tio av min kära mor som försöker få upp mig ur sängen för dansträning klockan elva. Måttligt trött var jag kan jag lova! Träningen gick bra förutom att ingen av oss lyckats fixa den sista låten så det blev att gå igenom den utan musik. Eftermiddagen spenderades framför älskade one tree hill. Det är galet hur bra den serien är, kan liksom inte sluta titta när jag väl börjat.
Det är i alla fall otroligt soft att vara ledig idag, tänkte spendera dagen med att plugga lite svenska (mindre soft), fylla i ansökningsblanketter till dansskolor, söka lite somarjobb (eftersom ICA fortfarande inte har hört avs ig och bekräftat om jag fått jobbet eller inte), göra lite dans till slutproduktionen och förhopningsvis kolla lite one tree hill om jag hinner ^.^  
image3                  image4

                           Stockholmsoutfit                                                                                  
Soundcheck Mosebacke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0